Els alumnes de segon d’ESO hem estat treballant aquestes últimes setmanes en un interessant projecte de filmació i edició d’una animació. Alguns de vosaltres vau poder gaudir abans de Setmana Santa d’aquestes animacions. Pels que no, aquí us pengem el lot complet.
“Però, i com s’han fet aquestes animacions?” -Us preguntareu.
Doncs bé. Arran de la visita al museu del cinema i de redactar els corresponents guions a l’assignatura de llengua i literatura castellana i “story boards” (sèrie de vinyetes per donar forma gràfica a la idea) ens vam posar a treballar en el decorat i els personatges. Aquests, els vam fer utilitzant el plàstic material de la plastilina, altament deformable i útil (en les pel·lícules filmades amb ninots s’utilitza aquest mateix material). D’altra banda, els múltiples decorats es van fer de totes les maneres difícils.
A l’hora de rodar la filmació tot es va complicar, però seguint el mètode d’ ”stop motion” (fer una foto i a continuació moure lleugerament el personatge per a tornar a fer una foto, i així “infinitament”) tot es va poder fer. A continuació, i seguint la tècnica del “frame a frame” col·locant les fotografies fetes anteriorment una rere l’altre (amb ínfims temps de transició i repòs de la imatge) es va donar sensació de moviment al conjunt, aconseguint el producte final.
Amb la utilització del programa d’edició de Windows Movie Maker és va fer el muntatge d’imatge, so i text pel títols de crèdit.
Els alumnes de segon us agraïm enormement haver gastat el vostre temps en veure les nostres animacions.
